A proč se tu o této formě vyhledávání rozepisuji? Protože se může jednat a také jedná o poměrně zajímavou a nezanedbatelnou množinu přístupů z vyhledaných výsledků. Tedy i možných návštěvníků či zákazníků.
Abych jen neteoretizoval uvedu statistiká čísla z kulturního serveru Informuji.cz. Za poslední měsíc přišlo na tyto stránky jen z Google Images (vyhledávání obrázků) a snippetu zobrazujícím několik nalezených fotografií pro daný dotaz (zaznamenaný jako referal /imgres ), přes 1200 návštěv.
![]() |
Snippet ve výsledcích vyhledávání |
Proto radím, zaměřte se i na tuto možnost nalezení vašeho webu. Když stránky a hlavně obrázky na nich dobře zoptimalizujete, zajisté se to zanedlouho pozitivně projeví.
Z vaší strany se stačí držet těchto rad.
- Každý obrázek, který něco znamená by měl mít alternativní text
- Ideálně by jeho jméno mělo korespondovat s tím co zobrazuje (tedy např. "cervena_ruze.jpg")
- Největší váhu má však okolní text, kde se obrázek zobrazuje. Tedy pokud v odstavci píšete o červených růžích, měl by být obrázek ideálně v tomto odstavci. (Když jsem nedávno psal článek ke kterému jsem u jednoho odstavce, který se týkal poměrně specifické věci přidával náhledové foto, překvapilo mě jak přesně ho Google identifikoval ač neměl vyplněný alt ani jiný atribut, natož pak jméno :))
- Zajisté neuškodí, když je např. obrázek obalen odkazem, který směřuje na zvětšeninu či související stránku.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Máte k tomu něco? Napište to...