(nejen) web marketing v praxi...

sobota 11. prosince 2010

Jak fungují Google Images?

Sledujete statistiky přístupů na váš web? Pokud ne, začněte! Ostatní jistě několikrát denně kontrolujete přístupy a chování uživatelů vašich stránek. O tom co a jak měřit psát nebudu. Chtěl bych se tu ale zmínit o Google Images. Prakticky jde o vyhledávání obrázků, které má Google v indexu.
A proč se tu o této formě vyhledávání rozepisuji? Protože se může jednat a také jedná o poměrně zajímavou a nezanedbatelnou množinu přístupů z vyhledaných výsledků. Tedy i možných návštěvníků či zákazníků.

Abych jen neteoretizoval uvedu statistiká čísla z kulturního serveru Informuji.cz.  Za poslední měsíc přišlo na tyto stránky jen z Google Images (vyhledávání obrázků) a snippetu zobrazujícím několik nalezených fotografií pro daný dotaz (zaznamenaný jako referal /imgres ), přes 1200 návštěv.

Snippet ve výsledcích vyhledávání
Pravda, mnoho návštěvníků ukončí své pátrání ihned po zobrazení dané stránky, kde se fotografie zobrazuje. Ale nikoliv všichni. Přes 10% těchto návštěvníků se na stránky Informuji.cz později vrací. A to už je skupina, která je v měsíčním součtu poměrně zajímavá.
Proto radím, zaměřte se i na tuto možnost nalezení vašeho webu. Když stránky a hlavně obrázky na nich dobře zoptimalizujete, zajisté se to zanedlouho pozitivně projeví.

Z vaší strany se stačí držet těchto rad.
  • Každý obrázek, který něco znamená by měl mít alternativní text
  • Ideálně by jeho jméno mělo korespondovat s tím co zobrazuje (tedy např. "cervena_ruze.jpg")
  • Největší váhu má však okolní text, kde se obrázek zobrazuje. Tedy pokud v odstavci píšete o červených růžích, měl by být obrázek ideálně v tomto odstavci. (Když jsem nedávno psal článek ke kterému jsem u jednoho odstavce, který se týkal poměrně specifické věci přidával náhledové foto, překvapilo mě jak přesně ho Google identifikoval ač neměl vyplněný alt ani jiný atribut, natož pak jméno :))
  • Zajisté neuškodí, když je např. obrázek obalen odkazem, který směřuje na zvětšeninu či související stránku.
Těch faktorů je jistě mnohem více, ale většinu z nich buď neovlivníte nebo bude výsledné ovlivnění tak malé, že se nevyplatí do něj investovat čas.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Máte k tomu něco? Napište to...