(nejen) web marketing v praxi...

úterý 25. ledna 2011

Jak v Google Analytics zobrazit hledané výrazy odeslané na webu metodou POST?

Máte na webu vyhledávací formulář? Odesíláte ho (z nějakého důvodu) metodou POST a chcete v Google Analytics zobrazovat hledané výrazy? Můžete použít následující konstrukci, která bude suplovat data ze záložky GA "Hledání na stránkách".

Nejprve se však nabízí otázka proč jste použili ve vyhledávacím formuláři metodu POST a né GET, když GA s GET a vrácenými parametry umí skvěle naložit a zpracování statistik z vyhledávání je pak naprostou lahůdkou.
Co ale dělat, když musím použít metodu POST a odeslaná data (hledaná fráze) se nedají takto odchytit?

Můžeme si pomoci "sledováním událostí" a ve formuláři použít následující konstrukci volanou nad tlačítkem "Hledat":
onclick="_gaq.push(['_trackEvent', 'Hledej', 'Q: '+ $('#search_input').val() + '', 'Vyhledávací pole']);"
Tento řádek odchytí událost nad odesílacím tlačítkem a odchycená data pošle do GA, kde je můžeme pohodlně zpracovat.
Fragment $('#search_input').val() zajistí odchycení hodnoty ve vyhledávacím poli (element s ID: search_input (zápis předpokládá použití knihovny jQuery - jinak stačí přepsat na: document.getElementByID("search_input").value)).
Parametr 'Hledej' je text pod kterým se budou odchycená data zobrazovat ve statistikách sledování událostí pod kolonkou Kategorie
Parametr 'Vyhledávací pole' se pak zobrazuje jako štítek.

Použití a parametry si můžete přizpůsobit podle sebe a podle dalších sledovaných událostí na webu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Máte k tomu něco? Napište to...