(nejen) web marketing v praxi...

středa 5. ledna 2011

Soutěžní weby, zákazníci nebo jen šetřílci?

Další finančně nenáročnou formou propagace webového projektu jsou jistě soutěže a jejich prezentace na soutěžních webech. Těch je podobně jako nejrůznějších katalogů spousta. Jen některé jsou však aktivní a vyplatí se na nich soutěž prezentovat.

Jak vlastně takovou soutěž realizovat? V první a poslední řadě musíte mít co nabídnout. Je pravda, že většina lidí, kteří se profesionálně živí soutěžením na internetu skočí téméř po všem. Pokud má ale soutěž za něco stát a má projekt nějak prezentovat, bedete si muset dát trochu záležet.
Na kulturním portálu Informuji.cz jsme podobných soutěží realizovali mnoho. A musím přiznat, že né vždy byly tak účinné jak jsem si představoval. Proto se vám zde podobné trápení pokusím ulehčit.

Pokud tedy již máte co nabídnout a chcete o to nechat internetové uživatele soutěžit, rozmyslete si co vám má soutěž přinést. Můžou to být třeba tyto možnosti:
  • sesbírat e-mailové adresy pro pozdější kontaktování a promování - tady si ale dejte pozor a pokud takovou soutěž budete chtít rozjet, připravte si podmínky, kde bude uvedeno, že zadaná e-mailová adresa bude použita ke komerčním sdělením (nebo k tomu co s ní budete provádět)
  • registrovat uživatele do vašeho projektu, donutit je stát se vašimi fanoušky na FB - některé soutěžní weby s touto možností počítají a nabízí při vkládání nové soutěže možnost upozornit na to návštěvníky. Málokdo se bude někam registrovat jen kvůli možné výhře
  • nechat uživatele tvořit obsah - toto je podle mě nejzajímavější možnost proč zakládat soutěže. Představte si totiž jak by mohla být oboustranně zajímavá soutěž, kde soutěžícím nabídnete nějakou opravdu lákavou cenu za to, že například napíší komentář, či minirecenzi na nějaký produkt nebo pošlou svou vlastní fotografii, kterou budete moci dále využívat.
A právě tato možnost se i nám na Informuji.cz vyplatila nejvíce. Na co je vám totiiž seznam e-mailových adres, kde dobrá polovina je vytvořená pouze za účelem soutěžit na internetu? Na co vám bude pár fanoušků na FB, kteří se stejně po soutěži odhlásí nebo v lepším případě zůstnou neaktivní :(

Nám se opravdu nejvíce vyplatila soutěž, kde jsme losovali několik výherců ze zaslaných fotografií z akcí či festivalů. Z těch jsme vytvořili pěknou fotogalerii na kterou se přišli podívat další lidé, kteří již mají s kulturou něco společného. Proto u soutěží přemýšlejte.

Kam se vyplatí soutěž umístit?
    Když pominu FaceBook, kde to není se zakládáním soutěží zrovna jednoduché a FB se proti nim staví zády, stojí za povšimnutí následující soutěžní weby - sestupně:
    Existuje mnoho jiných soutěžních serverů, ale popravdě čas investovaný do vlkádání soutěží jinam investujte raději do samotné soutěže. Jistě se to vyplatí.

    2 komentáře:

    1. Před pár dny jsem zkoušel otestovat snad všechny jednoduše dohledatelné soutěžní weby. Podmínky byly trochu netypické, ve stejnou dobu byly někde zveřejněny až 3 další hodně podobné soutěže.

      Odkud přišlo nejvíc lidí? Jednoznačně nejlepší byly ceske-souteze.cz, druhé místo patří vyhrajto.cz s překvapivě velkým náskokem před dalšími, navíc je zajímavé, že odtud chodí návštěvníci i po konci soutěže. A další? Téměř k ničemu, počet přístupů jednociferný, nebo bounce rate blížící se 100 %. Do této skupiny skupiny spadla i u tebe úspěšná soutez.org.

      Soutez.cz nemá klasický formulář pro přidání soutěže (nebo jsem ho nenašel), je tam jen formulář pro poslání tipu na soutěž - což jim dává asi větší možnost výběru, které soutěže zařadit. O moji zájem neměli.

      Hodně návštěvníků přišlo z tohoto blogu o soutěžích opicka.bur.sblog.cz - více než ze všech soutěžních webů kromě ceske-souteze.cz a vyhrajto.cz. Může být vhodné té paní o soutěži napsat rovnou.

      OdpovědětVymazat
    2. Ráda bych soutěží v novém roce také využila. Bylo by možné k článku přidat také seznam soutěžních webů? Případně to vzít jako námět na nový článek.
      Co se týká komentáře Martina, sblog bohužel cizí blogy zlikvidoval, takže opička je nyní v džungli internetu na adrese opicka-bur.blog.cz

      OdpovědětVymazat

    Máte k tomu něco? Napište to...