(nejen) web marketing v praxi...

neděle 13. února 2011

Šmírování konkurence? Ale kdeže, jen lehká analýza!

Poslední dobou se mi ve statistikách návštěvnosti kulturního serveru Informuji.cz začali objevovat poměrně zajímavé adresy odkazujících stránek. Nejsou zajímavé počtem návštěv nebo jiným kladným přínosem pro mé weby. Jsou však zajímavé pro mě a hlavně pro konkurenční weby. Jedná se o adresy z nejrůznějších analytických webů nebo keywords(domains) spam webů.

Určitě znáte, u nás asi nejrozšířenější, "spam analyzátor" Seo Servis (ani na něj nechci odkazovat), který přežívá a vyživuje se na hlouposti webových tvůrců, kteří se pomocí "síly webu" snaží co možná nejlépe optimalizovat své stránky. Bohužel tak nevědomky škodí sami sobě a naopak pomáhají chytrákům z SS, kterým s každým otestováním nového webu vytváří novou stránku do indexu vyhledávačů. (Nejlépe pak ještě učiní, když si na web vloží ikonku SS :))
Říkáte si, že vás to ale přece trápit nemusí. Ale ona to není úplně tak pravda. Co když si vás bude chtít konkurence prolustrovat? Stačí, když do SS vloží URL vašich stránek a už se také vezete. Třeba né hned, ale v brzké budoucnosti se vyhledávače rozhodnou nějak penalizovat podobné spam stránky... no a to už je jen krůček k tomu se také tak trochu namočit...

To už jsem se ale dostal k jinému problému. V tomto článku jsem chtěl naopak vytáhnout ty zajímavější nástroje (ač některé sice také spam systémy). Ať je používáte vy nebo vaše konkurence, vždy budou mít analytické nástroje, které alespoň trochu poodkryjí roušku optimalizace a konkurenční výhody, úspěchy.   

Jaký zajímavý nástroj mě tedy mile překvapil?

Když nebudu počítat nutnou klasiku GWT, GTrends nebo Collabim pak jistě šikovná web služba http://whichloadsfaster.com/, kde můžete testovat rychlost načítání stránek vaší konkurence, srovnávat jí s rychlostí vašich stránek a v neposlední řadě podle výsledků optimalizovat.
Další poměrně zajímavou analytickou web službou je http://www.markosweb.com, tady už se ale jedná o podobný případ jako u SS. Tedy každá analyzovaná stránka se automaticky dostane do indexu Google.

Oproti SS však na téhle stránce dostanete nějaká zajímavá data. Ani né tak při první návštěvě, ale když se na výsledek analýzy podíváte třeba za týden... data budou mnohem přesnější a detailnější. Tohle je (i podle mých GA) slušná konkurenční zbraň! Podle všeho si lze každý svůj web zde analyzovaný přiřadit do svého profilu a ověřit jej. Pak by ho teoreticky šlo i z výsledků schovat případně využívat dalších funkcí služby (click tracking?). Bohužel to však nemám ověřené, protože právě teď služba nefunguje korektně :) Později rád zkušenost doplním.

Máte i vy nějaký zajímavý tip?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Máte k tomu něco? Napište to...