(nejen) web marketing v praxi...

čtvrtek 23. února 2012

Nosimvasetriko.cz - Je to jen trik(o)?

20. února byl den trika Projectialu - aplikace projektového řízení. Na Nosimvasetriko.cz jsem právě toto únorové pondělí pro Projectial koupil. Mělo to smysl?

Nová služba (alespoň v naší kotlině) se kterou přišel Pavel Kotyza (@kotyzap) kopíruje v Americe úspěšný model propagace značky na vlastním těle. Není to tedy nic převratného, ale v českém prostředí je to zajímavý počin. Proto, když jsem se o této možnosti propagace na začátku ledna dověděl, rozhodl jsem se ji pro jeden z mých projektů vyzkoušet.

Jak funguje Nosimvasetriko.cz?

Jednoduše. Na stránkách si koupíte vybraný den v kalendáři a pošlete krátké info + logo vašeho projektu nebo věci, kterou chcete tímto způsobem promovat.
Pak už je vše na Pavlovi, který si zaslané logo nechá natisknout na triko a vámi vybraný den jej nosí a propaguje tak vaší značku/produkt.
Kromě trika, ve kterém se Pavel celý den ukazuje a fotí, za své peníze dostanete i další brandové vychytávky.
Jak se píše na stránkách projektu, výstupem jsou fotografie trika pořízené během dne (Flicker), několik tweetů a Facebook postů, vytvoření krátkého videa na YTube a článek na webu. To vše za poměrně nízkou cenu. Já měl ten únorový den tuším za nějakých 500 Kč + 300 Kč za vytvoření trika (to si musíte zaplatit nebo poslat triko vlastní).
Cena se každý další den v měsíci zvyšuje o 10 korun, takže např. poslední prosincový den bude za 3660,-

Pomůže tahle reklama něčemu nebo někomu?
 
Na stránkách se sice píše: "Na web dané firmy tak přijde několik stovek a možná až tisíců lidí a firma tak má skvělou reklamu za pár korun", ale to není tak úplně pravda ;)
Pokud čekáte od této formy propagace tisíce či stovky nových zákazníků popř. návštěvníků... zapomeňte na to ;) U mého únorového dne se křivka návštěvnosti zvedla o 5 (slovy pět) návštěv a následující dny to bylo stejné.
O to ale v podobné službě (alespoň podle mne) nejde. Jde o vtipnou formu propagace a podprahové oslovení potenciálních zákazníků/návštěvníků. (to se ukáže v následujícím období)
Já jsem zastáncem podobných služeb a jakékoliv nové a neotřelé formy propagace vítám. Proto jsem do toho šel a šel bych znovu. Za těch "pár korun" mám přinejmenším pěkné video ;)

2 komentáře:

  1. Pěkný článek, díky za něj. Když jsem začal uvažovat o vyzkoušení NVT, viděl jsem to z podobného pohledu, jako píšeš ty. Ještě mě zajímá tvůj názor na přínosy z hlediska SEO. V případě Projectialu mi to přijde jako vedlejší, ale u webu řekněme s průměrným množstvím zpětných odkazů by to mohlo být taky přínosné, co myslíš?

    OdpovědětVymazat
  2. Z hlediska SEO to přínosné určitě je! Když si odmyslíš samotný článek, který Pavel o tvém projektu napíše (a kde se s nim určitě můžeš domluvit na odkazech), jsou tady další faktory.
    Jen samotné tweetování a posty o promované službě na FB jsou v dnešní době odkazy a mají nemalý vliv na vyhledávače. K tomu je třeba připočíst odkaz z YouTube a celkové tlačení brandu v těchto sítích.
    Rozhodně se vyplatí tyhle peníze investovat do Nosimvasetriko.cz nez je utratit třeba v Placle za nesmyslné články... (až bude čas tak o tom také něco sepíšu)

    OdpovědětVymazat

Máte k tomu něco? Napište to...