(nejen) web marketing v praxi...

pondělí 23. dubna 2012

Seznam fulltext začal prohledávat cizojazyčné stránky. Na ty české kašle?

Super zpráva, Seznam fulltext nově prohledává i cizojazyčné stránky. Super to možná je, ale pro koho? Podle mě jen pro markeťáky Seznamu...

K čemu budou Seznamu anglické či jiné stránky v indexu, když mu tam chybí ty české? Nebylo by lepší, kdyby se fulltext tým zaměřil na kvalitu a hlavně rychlost indexace lokálních stránek? Vždyť to co Google zvládá během vteřin!!!, Seznamu trvá i týdny.

Na Informuji.cz se snažíme přinášet aktuální informace z kultury v ČR. Každá publikovaná akce, nový článek, pozvánka nebo kulturní střípek se v Google indexu objeví do minuty. Když už je tedy něco fakt špatně, trvá to maximálně 15 minut. To je pro aktuálnost dat, která Informuji přináší, super.
Bohužel, u Seznamu to tak skvělé není. Když to dobře jde a Seznam bot se snaží, trvá indexace novinky v rozmezí dnů, někdy však i týdnů. V tu dobu to již ale není novinka a uživatelé tak dostávají neaktuální data.

K čemu tedy budou Seznamu v indexu zahraniční stránky, když nedokáže pořádně obstarat ani ty české? Vždyť oproti Googlu má v indexu přibližně třetinu stránek Informuji.cz. A troufám si říct, že problém Informuji to fakt není.
Další otázkou je, kdo vlastně používá Seznam jako primární vyhledávač? Jsou to opravdu uživatelé, kteří potřebují hledat na cizojazyčných stránkách?

Podle mě je to Seznamácký úkrok špatným směrem a pokud se pořádně nezaměří na CZ internet, Google to postupně zvládne za ně. Na Informuji vidím googlovské ukusování koláče a seznamácké tahání za kratší konec v živém přenosu...


Žádné komentáře:

Okomentovat

Máte k tomu něco? Napište to...